lördag, juli 15, 2006

Fotsvett über alles

Det kan hända att staden Hamburg egentligen inte har återhämtat sig sedan terrorbombningarna 43-44 och ledsna är vi väl alla lite till mans för det. Dock inte så att jag tänder ett ljus i kyrkan för detta. Vi har helt enkelt inte de traditionerna på de här breddgraderna.

Men visst blir man upprörd över de övergrepp tidningarna fylls till bredden med, fast en smula nyansering kanske vore på sin plats. Jag kikade lite i Kyklunds roman 'Solnge' igår och blev både matt och hoppfull. Det är få böcker som klarar av att väcka bägge dessa känslor på en gång.

Och när trycket sätter in vet man inte riktigt hur man ska agera, eller för den skull, reagera. Lyckligtvis fick jag tummen ur och installerade DC++ i veckan. och vilken härlig musik jag hittade. 'Riot in Lagos' med Ryuichi Sakamoto tror jag att jag letat efter i femton år. Vilken känsla att höra den i lurarna. Tyvärr är det alltid så att förväntningarna växt sig så stora att de för alltid överskuggar förhoppningarna. Samma sak med 'Replay', en dansrökare med gruppen X-ray connection. Där kan man verkligen inte tala om åldrande med värdighet.

Vem vet vad framtiden kommer att utvisa.

Säger man så?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man säger; "det får framtiden utvisa" eller " vem vet vad framtiden har i sitt sköte"

11:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

7:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home