tisdag, oktober 17, 2006

Anna Books huvudämne

Jag gjorde ett prov i biologi idag. Eventuellt tänkte jag gå en utbildning i vår som kräver två års biologi från gamla N-linjen. Nu stöp antagligen mina planer i backen så jag lade ner det där med att plugga, men i och med att dagens elever är så jävla lata och korkade så kanske jag fixade ett godkänt i all fall när jag ändå undergick prövningen denna kväll. Har man pytsat in femhundra så kan man lika gärna göra det. Dessutom ingår en laboration och med lite tur kan den medföra moment där man använder etanol vilket man kanske lite klädsamt kan klunka i sig i skydd av lite flaxande med labrocken.

Som anställd inom skolväsendet kanske man ska visa s.k. vederbörlig respekt, men nej, det ställs fan inga krav i dagens gymnasieskola. Eleverna upplever sig vara stressade. Jamen, stäng då för fan avmobil telefonen! Sedan kanske de kan fixa kurserna i svampplockning, konsten att inreda sin lägenhet och körkortsteori. För inte fan läser någon franska och tyska. Ytterst sällan!

Men gnället är antagligen tidlöst. Fast det hade varit trevligare om gnället hade gällt att 'passato remoto' är svårt (italienska) snarare än gnäll om när det ska vara 'do' resp. 'does'.

Nåja, vad är en bal på slottet? Outhärdlig. Alltid!