onsdag, augusti 09, 2006

Håller tummarna för fiasko

Jag hoppas att en stor jävla fjäder, eller något liknande, går av i Christian Ohlsons innanmäte så att han trillar omkull som en stor kass Happy Meal-leksak av usel kvalitet och allt går åt helvete på tresteget. Jag tycker tresteg är en skitgren. Ska man ta till konstlade grenar så kan man väl ändå ta i. Varför inte hundrasteg? En tönt med örhänge unnar jag intet.

Och så kan man kasta ut gången. Jag har nu sett det live nu och man äcklas. Doping i det fallet handlar snarast om att operera om sig med en hammare i höfthöjd för att underlätta ett perverterat rörelsemönster.

Hästen har tre-fyra gångarter (skritt-(tölt)-trav-galopp), människa två (gång-löpning) och det är då fan att man ska tävla i att inte övergå från den långsamma till den snabba när naturen så påbjuder.

Jag har ikväll läst halva 'Älskaren' av Marguerite Duras. En fantastisk bok. Jag börjar få ågren. Kanske inte världens roligaste att vara arbetslös men jag vet inte om jag egentligen vill vara Ma/Fy-lärare och inte fan är jag någon "på hugget"-idiot inom data/telekom som alla jävla annonser efterfrågar. Har vårt elitistiska samhälle verkligen rationaliserat bort alla provligga-sängar-jobb som fanns i barndomens Kalle Anka?