lördag, augusti 19, 2006

En slump?

Jag skrev nyss ett långt förklarande inlägg om det tvivelaktiga jobb jag fått och tro fan att det inte blev ordentligt sparat. Är det ett led i GWB:s NWO (George W Bush:s New World Order)?

Jag har fått jobb, men tyvärr på "Hederlige Harrys fria gymnasieskola".

Pajasen som håller i den friskola jag fått anställning på ska jag kanske inte beskriva vidare, men till alla insektssamlares fromma kan jag väl säga att han tillhör släktet "matthandlare", vilket ger ett hum om habitat och graden av falskhet.

Jag orkar inte upprepa klagomålen, men kan konstatera att om jag hade valt gymnasieskola för mitt barn så hade jag velat ha en VDN-märkning för att kunna undvika sådana här skitskolor. Man skyddas när man köper en begagnad bil, men skolor som denna med obehöriga lärare och utan labblokaler fastän man säger sig erbjuda naturvetenskapligt program, det går tydligen bra.

Idioten till rektor försökte till och med av utrymmesskäl driva igenom att två lektioner skulle köras i olika ämnen i samma sal. Lite som att köra två radiokanaler i samma: en i höger, en i vänster. Elevanpassat. Dessutom ska lärare naturligtvis agera Syo-konsulent och vaktmästeri av besparingsskäl. Saknas behörig lärare får man hoppa in efter en veckas påläsning. Gymnasiekurs är ju ingenting. Läroböcker kan köpas in efterhand vid behov.

Skolan är åt helvete alltsedan jubelidioten Göran Persson kommunaliserade den när han var skolminister. Den säkra statliga finansieringen är ett minne blott. Att han vill ge skolan mer resurser nu är höjden av falskhet. I Göteborg får varje elev, oavsett behov, ett kollektivtrafikkort. Så tankas skolans resurser över till den övriga kommunala budgeten.

Ledsamt. Det är trist att inte få möjligheten att göra ett ordentligt jobb.