söndag, oktober 29, 2006

Virrvarr på en en kaktusprydd raksträcka

Man kan ju påstå att allting i det långa loppet går på ett ut. Inget fel i det, men innnan den där lilla kompensationen kommer så kan man ha anledning att vara vred. Man sitter och är förbannad helt enkelt.

Det är väl en irratation av detta slag som leder till dagens ganska lama utfall. En allmänt hållen förklarning rimmar illa med vad jag egentligen vill ha sagt: Vem fan gillar egentligen den där tönten Ali G/ Borat/ Sacha Baron? Jag har aldrig sett på maken till taflig klåpare. Man skrattar väl när man blir överraskad, inte för att någon säger "kuk"? Det lilla jag sett har varit totalkasst. Ledsamt. Tårdrypande. Misär.

Ska kolla upp en bok som antagligen är i min smak, ja, jag ska köpa den. 'Rödöra' av Eric Chevillard.