söndag, december 24, 2006

Uralstring

Ur...?

... vad då alstring?...

...säger kanske en del.

Jo, uralstring, alltså tron att liv, eller egentligen allsköns slabbigt pulserande elände (gärna med kraft att orsaka sjukdomar), kan uppstå ur tomma intet, eller egentligen vanligtvis ur ruttnande saker, den ska undersökas här hemma.

Några klipska elever förvånade sig i veckan över den brutalitet med vilken forskningen ibland trevade efter nya framsteg. Eller snarare hur oprecisa metoder pionjärer varit tvungna att använda sig av. Lobotomi var det som var på tapeten i det fallet.

Jag tänkte nu ifrågasätta avvisandet av den ovan beskrivna teorin om "uralstring" alltså uppkomst av liv ur tomma intet, genom lite egen forskning.

Egentligen handlar det om att jag inte orkar rensa kylskåpet för tillfället.

Till hjälp i min forskning har jag ett halvt kilo blandfärs från Netto som i vanlig ordning inte gick att använda ens dagarna innan "bäst före"- datumet. Det vore ärligare att märka charkuteriprodukterna med "sämst efter". I matematisk-logiskt hänseende ingen skillnad, men det låter kanske inte lika bra.

Hur som helst så tänkte jag i den evolutionsförnekande idioten och därtill ordföranden i KDU, Ella Bohlins anda, se efter om Gud kanske kan styra upp förruttnelsen i köttfärspaketet, så vacuum-förpackat det är.

Om det ruttnande köttet om några dagar bildar en Jesusbild (den heliga Maria med ongjäveln på axeln går också bra) så går jag med i svenska kyrkan igen. Om liv i någon form uppstår så lägger jag min röst på KD.

Med liv räknar jag visserligen inte maskar, men kraven på intelligent liv är lågt satta: om en frikyrkopredikant tar form ur köttfärsen så är det klart godkänt.

Hallelulja!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Hur gick det med försök till uralstring?

1:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home