lördag, december 16, 2006

Kunden har alltid rätt

Kunden har alltid rätt att bli snorfull!

Tanken slår mig i kön på bolaget. En fnösktorr gammal gubbe som haltar fram långsamt som en snigel står i begrepp att köpa ett gäng öl och en flaska sprit. Oj då! tänker jag, men inser att han är i sin fulla rätt att kröka till och sedan sluddrande kalla på färdtjänst när det är dags för refrängen.

Samma med cp-skadade och rullstolsbundna. De har rätt att regrediera även från den låga position de redan har.

Kanske är det så att den skakiga gamla gubben och de handikappade har det gemensamt att de utåt sett liknar den jag själv kommer att förvandlas till efter att jag intagit min alkoholranson och att min motvilja mot att de överhuvudtaget ska få dricka i själva verket är ett undermedvetet pekfinger riktat mot mig själv.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

En gång såg jag en tant vid filmstaden som satt i en rullstol och skrek jävla svartskalle och en massa andra rasistiska saker.

Då var jag påväg att gå dit och smocka till henne, även fast hon satt i rullstol.

Ibland får man inte bete sig hur som helst även om man har ett handikapp.

3:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home