torsdag, december 14, 2006

Lucia

När jag gick i årskurs sex skulle en tjej i någon av de två parallellklasserna på skolan utses till Lucia. Vår klassföreståndare ville inte att det skulle bli något slags skönhetsjippo, som han sade, så killarna i vardera klass (inte tjejerna, minsann) fick rösta på en tjej i den andra klassen.

I och med att man inte ville att någon tjej i den andra klassen vann gällde det att rösta taktiskt. Ett rykte bröt ut om att alla därför röstade på den fulaste och tjejen som vann (från min klass) brast ut i gråt.

Hahaha! Så kan det gå. Fast hon var väl väl rätt söt då, den tjejen som vann. Antagligen inte nu.

Jag bröt in i någon slags sex- och oskuldsdiskussion i en klass i dag (ungjävlarna måste ju fan räkna, inte sitta och gagga) och en tämligen ettrig tjej frågade plötsligt om jag var oskuld.

Vad svarar man då?

"Hur skulle jag under så många år kunna stå emot all världens kvinnors åtrå efter min begärliga kropp?"

Men jag är inte retoriskt lagd utan snäste ifrån:

"Nej. Är du?"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj...!

8:48 em  
Blogger vaskrensarn said...

Låter värre än det var.

Jag sade sedan åt henne att vissa saker frågar man inte varandra som elev/lärare.

Saker som är obehagliga (och till och med straffbara) om jag säger dem är lika jobbiga åt andra hållet.

Om något liknande händer en gång till hoppas jag bli så irriterad att jag skäller ut henne. Men jag kan tyvärr inte bli arg på kommando.



Jag skiter egentligen

2:02 em  
Blogger vaskrensarn said...

... i sak i sådana kommentarer, men de leder bara till tråkigare saker.

Flera andra spydiga elever har lugnat sig bara man skäller lite. Jag vill egentligen inte, men måste tydligen. Och för att skälla måste en gräns passeras så att jag blir riktigt jävla arg.

Lustigt att många tonåringar har detta sadomasochistiska behov av att få skäll för att lyda.

Känns som att träna hundar.

2:07 em  
Anonymous Anonym said...

Usch man kan bli paj jättelänge av sånt. När man är liten tjej och får höra att man är ful.

3:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home