söndag, december 17, 2006

Bowie über alles

Och nu snackar jag inte om kniven, som jag inte ens vet hur den är beskaffad.

Hur funkar det egentligen med all världens tonårsrevolt när en sådan fantastisk artist som David Bowie faktiskt kan få ihop stora som små i ett åldersspann som närapå förenar alla diande människoapor på denna planet. Gamlingar som ej kan fördra honom kan gott få lårbenshalsen avslagen och pensionsavin indragen.

Sett ur min uppväxts perspektiv kan jag bara meddela att revolten lyste med sin frånvaro där jag residerade. Varför revoltera mot en stenmur (morsan) när man kunde röka på i godan ro vid sidan av utan vidare reprimander.

Och vad var min ursprungliga tanke? Kanske lite som Apocalypse Now där man spelar Wagner från helikoptrarna inför invasionen, men att jag tänkte mig att man skulle skulle ha spelat 'Heroes' i stora bergssprängare från de spanska karavellerna (fartygen alltså, dumjävlar) när de gick iland och skivade inkasoldater som limpmackor.

Men nu är det inte jag som skriver historien, eller ens dikterar densamma. Men påfallade många idioter visar upp sina korkade anleten när det gäller.

V2 - Schneider!