måndag, december 25, 2006

Bli vän med din ändtarm

Nu undrar jag med vilken bakteriearsenal brorsan och hans tre småbarn egentligen välkomnade mig på julmiddagen.

En lätt juldiarré har anmält sin ankomst. För man ska väl vara lite fin i kanten, tänker på kärringen som höll i Lilla journalen, Ingrid Schrewelius, inte hade hon snackat om sådana saker annat än i diskreta termer. Jag är dock rädd att jag inte har något märkespapper att torka mig i röven med. Enkelsidigt old-school, norrländska fibrer som vet att läxa upp en rodnande och öm hud.

Men för att avstyra ytterligare handgemäng, if you cant beat them... bli vän, som den italienska instruktionsboken påbjuder. Den är som alla andra vänner, tillgiven när den tas om hand och försåtligt hämdlysten när den glöms bort. Men lyckligtvis har den enkel smak. Du behöver inte sjunka till att titta på Idol, men ta gärna med röven på bio. Det uppskattas. Men ta det lugnt med popcornen.

Oj, glömde säga det: Zlatan är gästskribent och har författat ovanstående. Oldsberg språkgranskade efter sedvanlig magpumpning.