lördag, december 02, 2006

Böglobbyn

Som straight, och därigenom i vissas ögon kanske mindre vetande, tycker jag att tv-serien böglobbyn varit kanonkul. Jag tror dessutom att jag tillhör målgruppen: allmänt vetgiriga och samtidigt påverkbara personer.

Därför förvånade mig att Sverker Åström drog sin nittioåriga kuk ur projektet, för att dra till med en talande liknelse, om så tillåts.

Han påstod att programmet inte blev som han tänkt sig, men det framskymtade i hans motivering att han antagligen blivit uppmanad att göra sorti av sina minderåriga vänner, alltså bögpolarna under åttio.

Jag fortsätter kolla, fascinerad av en värld jag inte kände till. Den dokumentära kvaliteten, som jag vurmat för i tidigare inlägg, är ovärdelig.

Nu väntar jag bara på att boken 'De sammanfätade ödenas slott' av Italo Calvino så äntligen ska ges ut.

Vem längtar inte till Italien?